Koh Samui

4 februari 2014 - Ko Samui, Thailand

Het heeft even geduurd voordat er weer een reisverhaal kwam. We zijn inmiddels al weer een aantal weken terug in NL, maar willen toch graag de reislogger compleet maken. Vanuit Koh Phi Phi vertrekken we naar Koh Samui, aan de andere, westkant van Thailand. We vertrekken met de veerboot van Koh Samui naar het vasteland van Thailand, waar we 1,5 uur later aankomen. De bus brengt ons in zo'n 2,5 uur naar de haven aan de westkant, van waar we in nog een klein uurtje met de speedboot naar Koh Samui varen. Een hele trip, maar super makkelijk te regelen voor nog geen twee tientjes de man. We zijn 4 jaar geleden al eens op Koh Samui geweest ter afsluiting van onze Thailandreis, maar hebben toen een hele week regen gehad en zaten bovendien aan de verkeerde kant van het eiland. We hebben nu ons huiswerk beter gedaan en hebben een bungalow hotelletje op Chaweng Beach, het meest levendige stuk en het mooiste strand van het eiland en het belooft prachtig weer te worden. We hadden het hotel nog niet geboekt en kunnen alleen een luxe bungalow nemen bij aankomst. Echter, na 2 dagen kunnen we verhuizen naar een goedkopere variant, die net zo goed voldoet. We moeten maar zo'n 50 meter naar het witte, prachtige strand lopen en besluiten de komende dagen alleen maar te relaxen en niet nog eens het eiland te gaan bezichtigen (hadden we 4 jaar geleden al gedaan). Onze dagen zien er dus heel relaxed uit. Beetje uitslapen, ontbijten op het strand, daarna in je ligstoel heerlijk boekje lezen, sateetje 's middags en een biertje of cocktail erbij. Heerlijk, voor zo ver we dat nog niet waren komen we helemaal tot rust en verslinden het ene boek na het andere. 's Avonds lopen we het stadje in en gaan daar lekker eten (maakt niet uit waar, het is hier overal lekker), flesje wijn erbij en daarna nog ergens een potje poolen of "op stap" in een van de vele discotheken die het eiland rijk is. Dit houden we een hele week vol. Op Paul z'n verjaardag doen we eigenlijk hetzelfde, alleen al omdat het een feestje is om op je verjaardag op het strand te liggen (zeker als je in februari jarig bent). De vele felicitaties die hij via FaceBook, what's app, sms en mail mag ontvangen maken het jarig-zijn-gevoel compleet.