Bali: Sanur

19 januari 2014 - Sanur, Indonesië

De boten naar Gili gaan nog steeds niet, dus we gooien noodgedwongen het programma om. De villa die we geboekt hebben in Sanur voor later deze reis kunnen we gelukkig ook eerder betrekken, dus we gaan naar Sanur, terug in het Zuiden van Bali. Sanur is een beetje slaperig stadje in vergelijking met Seminyak waar we eerder zaten, maar kennelijk wel heel populair bij de Europeanen. We hebben dus een privé villa geboekt en wat voor een. De Ellora Villas waar we zitten zijn echt schitterend. De totale villa, inclusief eigen zwembad is zo'n 130 m2, net zo groot als ons appartement in Amsterdam. We worden alleraardigst ontvangen  bij de receptie met een welkomstdrankje en al onze tassen worden de villa ingesleept. De villa is werkelijk prachtig, een fantastische ruime slaapkamer met een inloopkast en met een schuifpui naar ons eigen zwembad van 7 bij 4, een woonkamertje binnen, een balzaal waar je in kan dansen met een fantastisch marmeren vrijstaand bad (alsof je hier in bad zou willen, het is al warm genoeg, maar dat terzijde). Buiten hebben we een rieten overkapping met ruime lounge hoek, een gastentoilet, volledig uitgeruste keuken, ligstoelen bij het zwembad en bij een soort slotgracht ook nog eens een buitendouche. Lang leve Bali, lang leve het laagseizoen en de boekingssite die dit voor ons mogelijk maken (en je gelooft het niet, maar ook nog eens bijna binnen het budget). Uiteraard voelen we ons direct thuis in deze oase van luxe. Toen ik Chris Baars om tips vroeg en die hadden in een soortgelijk iets gezeten antwoordde hij terecht: " Ik zou er de rest van mijn leven wel willen wonen" en zo is het. We doen even boodschappen (sigaretten en drank :) en relaxen aan en in het zwembad. Net voordat we er op uit willen gaan om een hapje te gaan eten gaat de telefoon. Hoe laat we willen ontbijten en wat we dan willen. We bestellen braaf en eten 's avonds bij een beach club aan het strand. Het is wederom smullen van de Aziatische gerechten en weer zijn we nog geen EUR 25 voor z'n tweeën kwijt voor het diner, inclusief drank. We lopen nog over de promenade langs het strand en drinken nog een biertje in een tent met live-muziek, heel relaxed. We slapen heerlijk in onze luxe villa en de volgende ochtend doen we de schuifdeuren open en stappen zo het zwembad in. Serieus, daar worden wij heel blij van. Op het afgesproken tijdstip gaat de bel bij de poort en staan er 2 koks met de welbekende vriendelijke Aziatische glimlach die ons vertellen dat ze het ontbijt komen maken. Ze koken dus in onze villa en wij zitten heerlijk aan de eettafel buiten bij het zwembad te wachten totdat het verse fruit, de gebakken eieren en allerlei anders lekkers geserveerd worden. We hebben bijna plaatsvervangende schaamte voor dit tafereel, maar ook dit went snel, de 2e dag voelt het al een stuk normaler. Ze doen ook nog even de afwas van gisteravond en zijn zo weer vertrokken, zodat wij in alle rust verder kunnen ontbijten. Paul heeft kennelijk iets verkeerds gegeten ergens, want ineens is het mis en moet ie als een razende Roeland naar het toilet, en daarna nog een keer en nog een keer enz. Gelukkig voelt hij zich verder wel goed, maar het betekent wel dat we de komende dagen wat meer in de villa "vastzitten", geen straf hoor. We relaxen heerlijk bij het zwembad, hebben eindelijk tijd en Wifi verbinding om te facetimen met familie en vrienden, drinken wat (voor de oplettende lezer, de wijncomponent zit niet in het Bali verhaal, buitenlandse wijn is hier niet te drinken en Balinese wijn is niet te drinken, dus we houden het bij bier en gin-tonic), laten de was doen, lopen een klein rondje door het dorp en bestellen voor mij roomservice (Paul heeft geen trek). Het zijn heerlijke dagen en omdat het maar 3 dagen zijn ook niet te veel, net tegen de tijd dat de verveling dreigt toe te slaan moeten we de spullen alweer pakken om naar de volgende bestemming te gaan. De Gili eilanden lukken nog steeds niet, dus we hebben boottickets gekocht om naar Nusa Lembongan te gaan, een eilandje voor de kust van Bali.Paul is inmiddels weer hersteld, dus we hopen dat hij de toch wat ruwe boottocht ook zonder problemen aankan.

1. Johan van Driessche:
    23 januari 2014
    Oh jongens, dit is toch geweldig. Fantastisch om te zien...wat een luxe en verwennerij. Heerlijk toch!