Coastal Highway 1

26 september 2013 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Een nieuwe dag is aangebroken. We gaan San Francisco achter ons laten wetende dat we er alles uit hebben gehaald. Als je kijkt welke vervoersmiddelen we hebben gebruikt (te voet, fiets, cable car, tram, bus en trein) ontbreekt er nog maar een....de auto. Hebben gisteravond een auto online gehuurd en kunnen die vandaag bij het Marriott afhalen. De auto komt voorrijden en we kunnen weer op reis. De route langs de westkust met nagenoeg constant spectaculair uitzicht op de oceaan is een van de meest bijzondere snelweg routes van de wereld. Als snel komen we daar achter, want nadat San Francisco achter ons ligt doemen de eerste bergen op in de verte. Bij elke bocht in de bergen krijg je een uitzicht op je netvlies dat bijna onbeschrijflijk is. Zo mooi, zo ruig, zo groots. Er zijn langs de route vele uitzichtpunten en om de zoveel tijd stoppen we om naar beneden te kijken (hoog!) en het water tegen de rotsen te zien klotsen. We hadden het plan om tot Santa Barbara te rijden en daar te overnachten, maar de reis duurt veel langer dan gedacht door de vele stops die we maken en de bergen die we allemaal over moeten. Maakt niet uit...we hebben de tijd en stellen een nieuw doel...Pismo Beach. Tot die tijd stoppen we nog bij een strand waar onze dierenvrienden weer op het strand liggen te zonnebaden en uiteraard als de zon bijna onder gaat en in de oceaan verdwijnt. Highway 1 is inderdaad uniek en fantastisch geweest. En weer hebben we gelukt dat het stralend weer is. Daarna rijden we door en via internet boeken we een motel met verwarmd zwembad, gratis internet, ontbijt en om de hoek van het strand. En dat voor 58 euro, dus ruim binnen budget. Altijd even afwachten als je aankomt, maar het is prima, ruim, schoon en internet is snel. Zijn dan ook eindelijk 'bij' met het reisverslag. In het dorp heerlijk vis gegeten, even een rondje bowling gespeeld en nu, na drie reisverhalen te hebben geschreven, tijd om naar bed te gaan. Morgen naar Santa Barbara!

1. Laura:
    27 september 2013
    Wauw! Mooie foto's
  2. Saskia:
    27 september 2013
    Top zeg! Nu al een fantastische reis en jullie staan nog mar aan het begin. Enjoy!
  3. David tillmanns:
    28 september 2013
    Tip: hearst casle!
  4. Natascha:
    28 september 2013
    Wow, de foto's zijn echt super mooi. Ik lees bijna elke dag jullie berichten en ik kan alleen maar zeggen: JALOERS!
    Jullie hebben al zoveel gezien en beleefd dat het onwerkelijk lijkt! Er zijn nog zo veel weken te gaan. Nog heel veel plezier.
    Groetjes, Natas