Santa Barbara en Hollywood

28 september 2013 - Santa Clarita, California, Verenigde Staten

Nadat we heerlijk hebben geslapen en hebben ontbeten met koffie en een donut laten de Blue Seal Inn en Pismo Beach achter ons en rijden verder over de Highway 1 naar Santa Barbara. De route is hier minder heuvelachtig en dus gaat het een stuk sneller...het uitzicht is er niet minder om. Prachtige stranden, baaien en lagunes passeren de revue totdat we in Santa Barbara aankomen. Er is niets aan gelogen...het is hier prachtig al hadden we er allebei een iets ander beeld van. Maar dat is een beetje de Europese gedachte...we zoeken naar pittoreske plekjes en gezellig strandtentjes bij elkaar gepakt, maar dit is Amerika. Dus alles groot en uitgestrekt. We stoppen bij een van de weinige strandtentjes en hebben een lunch, waarbij we weer teveel bestellen dan dat we op kunnen. Het strand voor ons is groot en uitgestrekt. Met deze temperatuur zou Zandvoort compleet vol liggen...hier ligt een enkeling op het strand. Na de lunch rijden we door naar ' huis' waar niet alleen Jeff en Brian op ons wachten, maar Tracey (vriendin van de mannen, die mee was naar Sint Maarten) ook heeft besloten om het weekend vrij te nemen om ons allemaal te zien. Hoe gaaf om haar weer te zien. We hebben de hele avond om bij te kletsen, lekker te eten en oh ja....ook nog wat drankjes gedaan. Zaterdag heerlijk met z'n allen bij het zwembad gelegen en rond een uur of 15.30 omkleden om naar Hollywood te gaan. We dachten 'gewoon' met de Jeep of BMW te gaan....echter er stond een limo voor ons klaar! We hadden allebei kippenvel toen we hem zagen staan. De mannen vonden dat als ze Hollywood laten zien dat dan ook 'all the way' moeten ervaren. Hoe geweldig! Onder het genot van een cocktail werden we naar Grifftih park gereden vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op heel Los Angeles, maar vooral ook op de 'Hollywood-sign'. Iedereen kent het, maar als je het in het echt ziet is het toch echt een ervaring. Verder zie je meteen hoe groot deze stad is. We rijden door naar de ' Walk of Fame' en lopen hier een stukje over de vele sterren. Zien het Chinees theater met op het plein daarvoor hand- en voet afdrukken van o.a. Meryl Streep, Harrison Ford en andere grote sterren. Niet te geloven hoe druk het is en de hectiek rondom dit alles. Het leuke is van vrienden in de stad hebben is dat die de bijzondere plekken kennen. We gaan naar Roosevelt hotel voor een drankje en een hapje (wat anders). De allereerste Oscar-uitreiking vond hier plaats. Het hotel is gedateerd, maar ademt nostalgie en sfeer uit. Je voelt als het ware de aanwezigheid van alle grote sterren uit vervlogen tijden zoals Audrey Hepburn en Humphrey Bogart. Daarna langs Sunset Boulevard, Rodeo Drive om uiteindelijk op Santa Monica Boulevard te gaan eten. We rijden rond twaalf uur met de limo terug om nog even in de 'hot-pool' te gaan....wat een leven. Zondag spenderen we relaxt aan het zwembad, omdat Tracey in de middag weer terug naar huis gaat. 's Avonds BBQ en zwembad en nadat Brian nog een dansshow weg geeft gaan we allemaal naar bed. Morgen staan de Paramount Pictures studio's op het programma!

1. Diana:
    1 oktober 2013
    Nu voel ik toch wel een jaloers steekje, Rodeo Drive zonder Diana!
    Gelukkig mag ik zo nog even naar de Hema :)
  2. Hans en Ireen:
    2 oktober 2013
    hoi bjorn en paul

Wat een belevenis om jaloers op te worden mooie verhalen en prachtige foto`s geniet ervan groetjes Hans en Ireen