Huahine

3 november 2013 - Fare, Frans-Polynesië

We hebben elkaar een heel groot cadeau gedaan. Zo'n cadeau waarvan eigenlijk geldt dat t voor kerst en de verjaardag is en dan van beide kanten......Juist, een overwater bungalow. Dit is echt een must als je in Frans Polynesië bent (althans, zo vinden wij). Wij hebben uren gezocht op Internet naar nog een beetje betaalbare optie en we hebben 'm gewoon geboekt.....voor 4 nachten!

We worden op het vliegveld van Huahine wederom opgewacht en met een bootje naar het hotel gebracht (het hotel is niet per auto bereikbaar). Aangemeerd bij het hotel worden we uiteraard weer ontvangen met een verse bloem voor achter je oor en een welkomstdrankje. We hebben de bungalows al vanuit de boot gezien en als we ons drankje ophebben gaan we er heen. Wat is dit mooi en luxe. De bungalow zelf is zo'n 50 m2 en van alle luxe voorzien. King size bed, grote badkamer met douche en bubbelbad, een kleedkamer en heel veel ramen en schuifpuien naar het terras van zo'n 40 m2 met ligstoelen, een apart zwemplateau en een buitendouche.....En wat een uitzicht, alsof je alleen op de wereld bent en je in het paradijs bent en alleen maar kristalheldere zee, kleurige vissen en het buureiland ziet.Ja hoor, hier kunnen we wel wennen;). Het weer is, zoals de afgelopen 2 weken, voortreffelijk, zonnig, graadje of 30.

We genieten van deze luxe, het eten in het restaurant is voortreffelijk en de service in dit hotel is werkelijk subliem. Iedereen is zo vriendelijk en gastvrij, fantastisch. We besluiten deze 4 dagen met name te relaxen en te genieten van al dit fijns. We ontbijten 's ochtends in het restaurant (heel fijn, lavazza koffie, hoe wilt u uw eitje vandaag?), spelen een spelletje tafeltennis, liggen heerlijk in het zonnetje op ons terras met een muziekje en drankje erbij, snorkelen een beetje voor het huisje, lezen een boekje, spelen een spelletje. Serieus, echt een aanrader voor mensen met een winterdepressie of die overwerkt zijn. Hier vergeet je werkelijk alles.

We gaan op de 2e dag nog even met de shuttle boot naar de "hoofdstad"  van het eiland om wat inkopen te doen. Daar begint over 3 dagen de belangrijkste roeirace ter wereld, dus het is een drukte van jewelste met een soort braderie, overal sponsors en roeiers, heel gezellig. Maar dan snel weer terug naar onze bungalow, we hebben namelijk al uitgerekend wat deze per uur kost, het is zonde om hier te lang weg te blijven:)

Zo gaan de dagen voorbij terwijl wij van elke minuut genieten. We doen nog een rondje met de kajak en met pijn in ons hart komt er ook weer een tijd van gaan. We krijgen nog een ketting omgehangen als dank voor ons verblijf en off we go, weer terug naar de luchthaven en op naar het volgende eiland...Wat was het mooi en een verblijf om nooit meer te vergeten.

1. Donné:
    8 november 2013
    Jullie lijken wel lifeguards van Baywatch op die foto met zwembroek! en 2 wasbordjes daar is fotoshop aan te pas gekomen... Ga door met jullie verhalen. Voor mij een heerlijk begin van de dag
  2. Merlijn:
    8 november 2013
    Wow, wat heerlijk om mee te genieten van jullie verhalen in het paradijs daar. En ja, die overwater bungalow is echt een droom.... Geniet ervan! Dikke x
  3. Fien, Anne, en Léon:
    8 november 2013
    Mooi hoor... wat een feestje... het enige dat ontbreekt is een privé-butler die de drankjes komt brengen. Maar ik ben er bijna zeker van dat we dat ook nog een keer gaan lezen.