Nieuw-Zeeland, Auckland met Nienke

11 november 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het is tijd voor de hereniging met Nienke. Nien heeft bijna 2 dagen in het vliegtuig gezeten van Amsterdam via Parijs en Shanghai naar Auckland in Nieuw-Zeeland. Voor ons is het maar een korte vlucht van 10 min. van Moorea naar Papeete en vervolgens een kleine 6 uur naar Auckland. Wel vliegen we over de datumgrens heen, dus schieten we wel 23 uur uur vooruit tov Tahiti! Nienke is al eerder die dag aangekomen en we ontmoeten haar in de lobby van het hotel. Wat fijn om weer een fijne, warme omhelzing en dikke knuffels te krijgen van onze beste vriendin na bijna 2 maanden (normaal zien we haar 1 a 2 keer wekelijks). En wat hebben we een hoop om over bij te kletsen onder het genot van een flesje of wat heerlijke Nieuw Zeelandse wijn. Het is dan ook diep in de nacht dat we besluiten dat we toch echt moeten gaan slapen. Maar gezellig was het zeker.

De volgende ochtend na het ontbijt moet Nien nog wat werken en Paul en ik doen de city tour die de lonely planet aanraadt (Nienke had deze de vorige dag al gedaan). We bekijken deze mooie, bijzondere stad en zien o.a. de gigantische tv toren, de haven en fraaie parken. Wat direct opvalt is hoe vriendelijk en relaxed mensen hier zijn. Iedereen maakt een praatje met je zonder iets van je te willen of je portemonnee uit je zak te willen rollen (heel gek als je uit Amsterdam komt). Paul en ik genieten van de winkels met o.a. kleding die ze hier weer hebben (in Frans Polynesie nul komma nul) en we kopen nog wat dingen die aan vervanging toe zijn. We ontmoeten Nienke weer in een kroeg in een van de gezelligste straten (Vulcan lane) van Auckland en zitten heerlijk in het zonnetje op terras (toch zo'n 20 graden hier, voor ons wat frisser dan voor Nien die uit NL gearriveerd is) en vervolgens onze bijklets sessie van de vorige avond/nacht en bespreken de plannen voor de komende dagen, want.....

....de volgende morgen gaan we onze camper ophalen. En wat voor camper! Wij hebben een 6 Berth campervan gehuurd en dat is echt een slagschip, kan je met alle respect geen camper meer noemen:) 7,4m lang, 2,2 m breed en 3.0 m hoog. Alles zit erop en eraan, keuken, badkamer, grill, oven, tv, dvd speler en een electrische loopplankje bij de deur (vind ik persoonlijk de allerleukste gadget). Echt fantastisch, we laten de meneer van het verhuur bedrijf achter met een hele grote smile. Maar....dit slagschip (of de truck zoals we 'm zelf noemen) moet natuurlijk ook nog bestuurd worden en dan ook nog eens aan de linkerkant rijden...... We gaan met frisse moed, maar toch licht nerveus op weg, na 10 min. pak ik even lichtjes een spiegel van een geparkeerde auto mee, maar verder went het snel en beginnen Paul en ik er lol in te krijgen in het 'truckrijden'. Op naar de Bay of Islands, zo'n 250 km ten noorden van Auckland......