Paramount Pictures en een verlengd verblijf

1 oktober 2013 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het is vandaag maandag en moeten op tijd op, want we rijden met Jeff mee naar de studio's van Paramount. We maken meteen kennis van zijn vaste 'rituelen' die hij onderweg heeft. Standaard rijdt hij eerst lang de 7eleven (supermarkt) om een beker Dr. Pepper (frisdrank) van meer dan 1 liter te kopen!!! En hier tikt hij er zo'n drie op een dag van weg. Uiteraard wel zonder suiker. Vervolgens krijgen we uitleg hoe je je door het verkeer moet worstelen, want de snelwegen rond LA staan altijd vast. Maar met de carpoolstrook en het feit dat Jeff precies weet op welk moment hij in welke baan moet rijden zijn we precies op de door hem voorspelde tijd bij Paramount. Hij is zo blij als een kind. De conference call die hij eigenlijk heeft wordt gewoon verschoven, zodat hij alle tijd heeft om ons rond te leiden. Te beginnen met zijn kantoor. Hij zet een groot TV-scherm aan. Daar zit een DVD in met 8 verschillende stranden van Sint Maarten erop die continue op de achtergrond aanstaat. Te grappig voor woorden. We lopen over het gigantische terrein waar op dat moment de TV-series Glee en Dr. Phil worden gedraaid en krijgen in korte tijd een veelheid aan leuke en grappige anekdotes. We lopen door een aantal straten met kenmerkend Amerikaanse panden, maar alles is illusie....achter de gevels is niets en de gevels zelf zijn gemaakt van een soort zachtboard. We lopen langs een metrotoegang die inderdaad ook leidt tot niets. Voor kleine acteurs (bijv. Tom Cruise) hebben ze een draaideur die verlaagd en verkleind is om de acteur een stuk groter te laten lijken. Verder heeft Lucy Ball op het complex haar eigen huis laten bouwen dat een kopie was van haar reeds bestaande huis. Dit om haar kinderen (die destijds ook op het complex woonden) het gevoel te geven dat ze gewoon thuis waren. Tot slot de bekende anekdote dat de vermaarde Charles Bronson, die eigen een niet uit te spreken achternaam had, een auditie had en aangenomen werd op voorwaarde dat hij een andere naam zou nemen. Toen hij de hoofdingang uitliep en de straatnaam Bronson Avenue zag werd dat dus ' Bronson'.

We laten Jeff en de studio's achter ons en lopen nogmaals over Hollywood Boulevard en zien alles nogmaals, maar nu bij daglicht.. Na de 30ste keer best wel opdringerig aangesproken te worden dat we toch echt de Hollywoodtour moeten gaan doen besluiten we om naar Santa Monica beach te gaan, omdat we die nog niet gezien hebben. En op de kaart hoef je allemaal de Santa Monica Boulevard af te rijden en je bent er! Ook de bus die daar naar toe gaat vinden we snel, maar na 30 minuten rijden zijn we nog niet eens op de helft....we hebben ons weer eens vergist in de afstanden hier. We komen na een uur en een kwartier aan en zien de bekende plaatjes met rolschaatsende mensen, prachtige palmbomen en witte brede stranden. Omdat we met Jeff om 15 uur hebben afgesproken zitten we echter al na 20 minuten weer terug in de bus....lekker handig! Dan blijkt ook dat we niet vanavond naar Peru vertrekken, maar morgen net na middernacht!! Als klapstuk begeeft de camera het....dit is hem dan....de pechdag, maar wel tussen aanhalingstekens. We rijden samen met Jeff terug naar huis en besluiten daar om morgen een auto te huren, zodat we morgen kunnen shoppen en naar het vliegveld kunnen aangezien Jeff vanavond al voor werk moet vliegen en Brain morgenochtend heel vroeg. Zo gastvrij als ze zijn kunnen we gewoon blijven en hebben alle vertrouwen in ons. Na de mannen een dikke knuffel te hebben gegeven nemen we, ondanks dat we nog veel moois voor de boeg hebben, met weemoed afscheid van elkaar in de wetenschap dat we elkaar hier, in Amsterdam of op Sint Maarten zeker weer zullen treffen.

Vandaag is het dinsdag en hebben we een regeldag. Auto huren, boodschappen doen om enigszins aan te vullen wat we aan drank hebben verbruikt hier en om een nieuwe camera te kopen. De camera kan zelfs onder water, dus dat beloofd wat voor Frans-Polynesië verderop in het reisschema. Nu nog even heerlijk aan het zwembad in de zon, dan spullen pakken om vervolgens naar Venice Beach te rijden om daar te eten en van de zonsondergang te genieten. (nog een gave bar op dakterras gevonden) Dan naar LA airport voor onze vlucht naar Lima en aansluitend Cusco. De wereldreis gaat naar ons gevoel eindelijk beginnen!

1. Hans en Ireen:
    6 oktober 2013
    hallo Bjorn en paul
    Hier even een berichtje van Oma Heeft net alle foto`s bekeken en de reisverhalen gelezen vind het allemaal prachtig
    Wenst jullie verder nog een mooie reis en gezondheid en natuurlijk veilig terug thuis Groetjes Oma
  2. Hans en Ireen:
    6 oktober 2013
    Hallo mannen
    Natuurlijk ook de groetjes van Ineke