Op naar San Francisco

23 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We worden al zo verwend hier, maar vanochtend was weer zo'n moment. Aangezien Brian voor z'n werk ook naar de luchthaven moet om op reis te gaan komt er een chauffeur langs om 7.45 uur die ons drieën naar het vliegveld zal rijden. Onderweg door de 'drive thru' van de Starbuck's voor een Skinny (Vanille) Latte en we zijn de koning te rijk. Door de files is het nog even spannend of we het halen, maar uiteindelijk op tijd in het vliegtuig. Na een uur komen we aan in San Francisco en we hebben het gelukt dat het strak blauw is, dus zien nu al hetgeen ons te wachten staat...de Golden Gate Bridge prijkt al aan de horizon!
Met alleen handbagage ben je snel door de douane en binnen no time zitten we al in de metro richting downtown. Alles gaat eigenlijk TE makkelijk. Bij aankomst in het hotel blijkt onze reservering niet doorgekomen te zijn en kunnen maar een nacht blijven ipv drie. Toch nog wat tegenslag. Die ene nacht nemen we toch maar want we zitten echt om de hoek van Union Square dus hartje centrum.  Op internet zoeken levert maar erg weinig op aangezien er een congres is en de America Cup (zeilwedstrijd) dus alles vol en/of duur. Maar uiteindelijk toch nog een kamer gevonden voor dag 2 en 3 met een schappelijke prijs/kwaliteitverhouding. We zijn dus onder de pannen en kunnen op pad. Lekker een beetje rondlopen, de stad ontdekken en sfeer proeven is aan ons wel besteed. Binnen no time hebben we Chinatown gedaan, zijn op de Coit Tower geweest met waanzinnig uitzicht over de hele stad, over de Fisherman's Wharf gelopen inclusief Pier 39 en een half uur staan kijken bij de Sea Lions die liggen te zonnen op de pontons die hier liggen. Zo grappig om naar te kijken, omdat ze elkaar of van het ponton willen duwen of letterlijk aan het opstapelen zijn, omdat ze allemaal op of bij elkaar willen liggen. De middag is voorbij en drinken nog een Irish coffee bij Buena Vista (aanrader Jeff en Brian) San Francisco is zo relaxt en toch heel bruisend en inderdaad een beetje Europees. Naast ons hotel zit een Japans restaurant, dus daar lekker sushi en tempura gegeten. Morgen veel meer over deze stad, maar nu naar bed...morgen weer vroeg wakker waarschijnlijk, omdat we nog steeds niet aan onze nieuwe tijdszone gewend zijn.

1. David tillmanns:
    27 september 2013
    Maar dan wel een "budget" prive chauffeur en een "budget" Starbucks koffie en een "budget" sushi, neem ik aan?

Je begrijpt het al: jaloers!!!!!
  2. Diana:
    27 september 2013
    Ben gek op budget vakanties!
    Super leuk om jullie verhalen te lezen. Enjoy!
  3. Marijke eissens:
    27 september 2013
    het is wel heel leuk om te lezen hoe veel jullie zien,ondernemen en genieten en dit op deze manier kunnen delen. Ik geniet dus mee,dank daarvoor en hartelijke groeten van Marijke